Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Application of local approximators for control of real mechatronic system
Palaj, Lukas ; Vejlupek, Josef (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
The main aim of this thesis is application of local approximators for control of real mechatronic systems by means of feed-forward control which represents a promising alternative to methods utilizing global approximators. After instances of how local approximators work they were implemented for control of two plants: electronic throttle and educational model of magnetic levitation, which both represent highly non-linear and unstable systems. It was observed whether the designed algorithm would improve the regulation accuracy, further its adaptability to to the plant's parameter change was tested and nally the convenience of its implementation for MCU was observed by lowering sample frequency. The results shows that local-models based control have improved regulation in comparison with PID used alone and that it is adaptable. Moreover, its utilization by MCUs providing sample frequency up to 1 kHz seems to be very advantageous.
Návrh hybridního magnetického ložiska
Šindelář, Petr ; Bárta, Jan (oponent) ; Rúra, Dávid (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem hybridního magnetického ložiska. Jedná se o rozšíření problematiky běžných ložisek ve vysokootáčkových motorech. Práce je rozdělena do tří částí, kde se první část zabývá obecnou teorií magnetických ložisek. Druhá část se zabývá matematickým popisem ložiska. Třetí část se zabývá návrhem specifického hybridního magnetického ložiska. Návrh je proveden pro motor, pro který již bylo ložisko navrženo. Jedná se o motor o 45000ot/ min a výkonem 12kW. Cílem tohoto návrhu je vytvořit hybridní magnetické ložisko s magnety pro vytvoření stálého magnetického pole a cívkami pro regulaci sil ke stabilizaci rotoru a omezení vibrací. Praktický návrh zahrnuje matematický výpočet v programu MATLAB a počítačovou simulaci založenou na metodě konečných prvků v programu ANSYS Maxwell.
Elektromagnetická levitace
Kondys, David ; Červinka, Dalibor (oponent) ; Martiš, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou magnetické levitace. Je rozdělena na dvě hlavní kapitoly. První kapitola je zaměřena na obecné seznámení s magnetickou levitaci. Popisuje druhy magnetické levitace, jejich využití a princip provedení. Konec kapitoly je zaměřen na detailnějšímu popisu magneticky levitovaných vlaků MAGLEV. Popisuje historii vlaků, jejich užití a konstrukci. V druhé kapitole se zaměřuje na návrh zařízení pro demonstraci magnetické levitace. Prvně se zabývá simulací elektromagnetického problému v programu FEMM. Dále pro zvolenou konfiguraci polohy elektromagnetu a levitujícího magnetu popisuje návrh konstrukce zařízení v programu SOLIDWORKS a jeho výrobu. Výsledkem práce je pokus o vyrobení takového zařízení, které dokáže stabilně udržet levitující magnet ve vzduchu.
Pasivní axiální magnetické ložisko
Dostál, Patrik ; Štěpánek, Vojtěch (oponent) ; Pruša, Radomír (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je určení vlastností pasivního magnetického ložiska. Praktická část práce se skládá ze dvou pasáží – experimentální měření vlastností již realizovaného pasivního axiálního magnetického ložiska a následné simulace hodnot pomocí metody konečných prvků v programu FEMM. Zároveň byly také simulovány účinky teploty. Bylo zjištěno, že s rostoucí teplotou se zásadně snižuje tuhost ložiska. Rovněž byly zkoumány další vlivy ovlivňující tuhost ložiska, jako například rozměry magnetů a vzdálenosti mezi nimi. Hodnoty experimentálního měření a simulovaných hodnot byly v závěru práce vzájemně porovnány. Analyzované ložisko je určeno pro užití v bezucpávkovém odstředivém čerpadle. Z hodnot zjištěných simulací a experimentálním měřením byly vyvozeny závěry pro použití ložiska v praxi. Součástí této práce je také rešerše na téma pasivní magnetická ložiska. Rešerše se zabývá samotným principem funkce ložisek, jejich konstrukcí a využitím v praxi.
Speciální typy ložisek a jejich aplikace
Polášek, Lukáš ; Vrbka, Martin (oponent) ; Koutný, Daniel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je poskytnout rešeršní rozbor speciálních typů ložisek. Práce je zaměřena především na magnetická a vzduchová ložiska, která jsou z kategorie speciálních ložisek nejvíce dostupné a využívané. Oba tyto druhy jsou bezkontaktní ložiska, z čehož vyplývá velká část jejich výhod. V práci jsou uvedeny nejčastější typy konstrukčních řešení magnetických i vzduchových ložisek a vysvětleny principy funkce těchto ložisek. Na závěr jsou sepsány výhody použití a shrnuty možnosti aplikací těchto ložisek.
Magneticky levitující vozítko
Jančuš, Rastislav ; Pohl, Lukáš (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
Táto diplomová práca zhrňuje obecné teoretické poznatky v oblasti permanentných magnetov a elektromagnetizmu. Popisuje jednosmerný elektromagnet ako základný stavebný kameň levitujúceho rýchlovlaku. Ďalej sa práca venuje aj základným podvozkom a princípom využívajúcich sa pri levitácii vo vysokorýchlostnej doprave. Druhá praktická časť práce obsahuje návrh konštrukcie levitujúceho vozíku a analýzu získaného matematického modelu elektromagnetu. Práca popisuje postup návrhu riadenia pre bočnú stabilizáciu elektromagnetov a samotnú realizáciu reálneho modelu, vrátane odladenia komunikácie počítača so stavmi snímačov a porovnanie reálneho modelu s modelom simulovaným v programovom prostredí Simulink.
Řízení výukového modelu magnetické levitace
Bednařík, Josef ; Brablc, Martin (oponent) ; Matějásko, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá modelováním, simulací a řízením výukového modelu magnetické levitace CE 152 od firmy Humusoft s.r.o, který je charakteristický svou nelinearitou a nestabilitou. V první části práce jsou popsány jednotlivé prvky reálného systému za pomocí matematických rovnic, které jsou základem pro vytvoření simulačního modelu, navrženým v programu MATLAB/Simulink. Součástí práce je i odhad parametrů reálného modelu na základě různých experimentů, které jsou následnou validací ověřeny. Hlavní část práce je věnovaná popisu a aplikaci řízení na simulačním a reálném modelu magnetické levitace. Řízení je uskutečněno PID regulátorem, stavovým regulátorem a feedforward regulátorem. Na závěr bakalářské práce je zhodnocení dosažených výsledků a porovnání jednotlivých typů řízení.
Hyperloop – mirage or useful technology of the future? - A literature/information search study
Gerža, Martin ; Langerová, Petra (oponent) ; Sedláček, Pavel (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis is focused on revolutionary technology called hyperloop. Aim of this thesis is to bring together relevant information about the concept of hyperloop. The thesis covers a brief history beginning with first concept of hyperloop, core infrastructure explanation and list of technologies used in the concept. Furthermore, chosen companies working on hyperloop technology are listed together with their accomplishments and designs. Thesis is closed with list of problems and challenges that development of hyperloop is dealing with, projects under development and brief look into the future.
Levitační elektromagnet
Kondys, David ; Vorel, Pavel (oponent) ; Martiš, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá magnetickou levitací. Je rozdělena do dvou hlavních kapitol. Zezačátku první kapitoly rozebírá druhy magnetické levitace a popisuje jejich využití v praxi. Dále je zaměřená na rychlovlaky MAGLEV, které magnetickou levitaci využívají. Druhá kapitola je o praktické výrobě zařízení pro demonstraci magnetické levitaci. Na začátku rozebírá možné provedení magnetické levitace a to zhodnotí. Dále si vybrané provedení nasimuluje a vytvoří ze simulací graf, popisující potřebnou sílu pro uzvednutí předem zvoleného předmětu. Dále rozebírá možné snímače vzdálenosti, které pro tuto konstrukci mohou být užitečné. Nakonec popíše praktickou výrobu konstrukce zařízení, tedy výrobu cívky elektromagnetu a držáku elektromagnetu. Nakonec zhodnotí naměřené hodnoty při spuštění zařízení.
Elektromagnetická levitace
Kondys, David ; Červinka, Dalibor (oponent) ; Martiš, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou magnetické levitace. Je rozdělena na dvě hlavní kapitoly. První kapitola je zaměřena na obecné seznámení s magnetickou levitaci. Popisuje druhy magnetické levitace, jejich využití a princip provedení. Konec kapitoly je zaměřen na detailnějšímu popisu magneticky levitovaných vlaků MAGLEV. Popisuje historii vlaků, jejich užití a konstrukci. V druhé kapitole se zaměřuje na návrh zařízení pro demonstraci magnetické levitace. Prvně se zabývá simulací elektromagnetického problému v programu FEMM. Dále pro zvolenou konfiguraci polohy elektromagnetu a levitujícího magnetu popisuje návrh konstrukce zařízení v programu SOLIDWORKS a jeho výrobu. Výsledkem práce je pokus o vyrobení takového zařízení, které dokáže stabilně udržet levitující magnet ve vzduchu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.